Monday, September 1, 2014

Aku dan Sang Pencipta


Aku adalah aku
Sudah tertulis di Laht Mahfuz
Lahirku kerna Dia
Dia ciptakan aku, kerna aku tahu bahwa hanya Dia yang lebih mengetahui

Mengapa aku? kerna ku tahu bahwa Dia yang lebih mengetahui
Lahirku dari zahirnya setitis mani yang jijik
Namun dari batinnya umpama kain putih yang bersih
Dia ciptakan aku sebersih-bersihnya dan sesempurnanya

Seputih dan sebersih kain putih jika dibiarkan akan menjadi kotor dan terus hitam
Adakah itu aku yang sudah menjadi kotor dan hitam?
Patutkah aku biarkannya menjadi hitam setelah diciptakan sebersih-bersihnya?
Itu janjiku pada Dia bahawa bersihkan dan kembalikan keputihan itu supaya menjadi sedia kala
Lalu aku menangis sekuat-kuatnya, aku takut menjadi hitam jika dibiarkan
Ya Allah peliharalah aku agar tidak menjadi hitam setelah kau kurniakan aku keputihan
Amin...








No comments:

Post a Comment